Lilypie First Birthday tickers

Thursday, August 19, 2010

Dapat rasa baby heart beat!!

past few days, entering 28 weeks..i started to feel my baby active movements.strong kicking!!oh..then she moves around a lot now..I like! kadang2 rasa geli pun ada..rasa kuat masa baring.kadang2 sengaja jer nak baring2..goleking.wanna feel my baby inside.:)

and not oni dat..i sometimes feel consistent soft thumping..lama tau, and consistent jer..like..tup..tup..like for 2 minutes.at first I thought my baby hiccup, apa lagi, minum air bergelen2..coz thought dia kurang air ke apa.haha..wat an assumptions!!then kan,bila jadi lagi, i become so curios, rasa tak logik plak baby hiccup lelama. I use my baby heartbeat monitor yg my hubby hadiahkan tu kan..and listen to it, mmg btul..it's my baby hearbeat!!!oh..wat a wonderful experience!!

Then kan, when I place my hand to my belly(tempat yg denyut2 tu), i can feel the hearbeat..naik turun2 kat jari jemari. Then, i asked my hubby to place his hand to that thumping area, sbb nak pastikan bukan my own heartbeat yg i rasa dekat jari jemari tuh..and ohhh!!!my hubby pun macam happy sgt.."a'ah..bleh rasa our baby heartbeat!"..mummy suka..daddy suka..tapi tak slalu la rasa.. maybe certain time tuh, baby's heart position dekat dgn kulit mummy..and i googling and checked whether other mothers had this experience..oh, i'm not alone, jumpa dis below forum, and some say, they can feel..yeay..i Love u sayang..mummy suka..

http://www.hamidarshat.com/smf/index.php?topic=1713.0
http://www.hamidarshat.com/forum/topic,645.450/

0 comments:

Post a Comment